Saturday, January 28, 2006

Lekker treinen

Tussen twee wagonnen2
Originally uploaded by Christiaan Westerbeek.

3 Dagen terug verlieten we Chang Mai om te gaan naar Laos. Rond 11 uur 's avond kwamen we aan in Phitsanulok aan. Of het nu kwam doordat we een biertje of 2 genuttigd hadden of niet, de volgende morgen in het guesthouse dat we vonden, realiseerde ik me ineens dat me camera nog zat op te laden in onze trein van de avond ervoor die inmiddels in Bangkok aangekomen zou zijn. Dat ligt zo'n 800 km ten zuiden van Phitsanulok.

Wij meteen naar het treinstation om het te melden. Na wat heen en weer gebel, werd ons verteld dat er 's avond een trein vanuit Bangkok zou aankomen in Phitsanulok en dat ze zouden zorgen dat de camera in die trein zou komen en netjes bij mij afgeleverd. Dat dit allemaal echt zou gebeuren leek mij en Wil redelijk onwaarschijnlijk, maar het was de moeite waard om te wachten en dan konden die dag gelijk het plaatsje een beetje bekijken. Toch gebeurde wat ons was verteld. Doodleuk kwam er vanuit die trein een mannetje naar ons toe met mijn camera.

Gelijk erna namen we een nachtbus 400 kilometer naar het oosten, om daar 's ochtends meteen de trein naar het noorden te nemen richting de grens tussen Thailand en Laos in de buurt van Vientiane. Wat bus en tuk-tuk ritjes verder kwamen we dan gisteravond aan in Vientiane in Laos.

Vandaag huren we een scooter en gaan we eens leuk rondneuzen hier in Vientiane.

3 comments:

Gerrit said...

He Chris (en wilco natuurlijk)

Goed te lezen dat jullie plannen ook gewoon doorgaan. Echt ongelooflijk ja dat je camera gewoon terugkwam met de trein. Wij hadden een soortgelijk geintje met onze paspoorten en creditcards in het guesthouse. Dat is ook goed gekomen. Wij staan nu op het vliegveld van Singapore en over 2 uur vertrekt onze vlucht naar huis.

Veel plezier nog en we blijven jullie volgen.

Groetjes Gert en Marleen

Anonymous said...

Hey Christiaan, leuk om weer je reisverhalen te lezen.. feestend door Thailand helemaal goed!! Zag pas foto's van klimmen in Thailand zag er super uit.. Ben je dat nog van plan? Nog heel veel plezier ook aan je reisgenoot Wilco. Greetz Miranda

Hey Chris (en Wilco)

Je begint een beetje op brouwer te lijken, wat een geluk.

Goed om te lezen dat jullie het enorm naar je zin hebben.

Anja heeft ook de knoop doorgehakt en gaat half maart naar de filipijnen.