Wednesday, December 06, 2006

Toch gekitet

zondagmiddag 12:15 aan het strand (na het schrijven van mijn vorige stukje)

Ondanks het feit dat er nu geen wind staat, kan ik geen goede reden bedenken om nu door te rijden. Zonnetje recht van voren, het geruis van de branding. Zo nu en dan onderdrukt door het gebrom van de motor van een vissersbootje. Nee, het is nog geen tijd om te gaan.



12:45

Warempel, de wind zet ineens aan. Niet heftig, maar wel 2-3 beaufort en gedraaid naar schuin aanlandig. Kitebaar!

15:15

Ja hoor, het is net aan, maar heb net een uurtje op het water gestaan. Lekker warm ook. Vandaag neemt het nog 1 of 2 knopen toe volgens de voorspellingen. En morgen is het nog goed tot een uur of 1 's middags. Tot dan blijf ik hier denk ik om te kiten en dan door naar Milaan ofzo.

16:30

Net nog even een paar rakkies gedaan en toen was het op met de wind. Mijn spullen ga ik hier zometeen aan de schutting te drogen hangen. Maar niet mijn kite hé, die heb ik dus mooi droog gehouden en nu genieten van de zonsondergang.



PS: Nog even over de titel. Het ziet er niet uit, maar kiten wordt als volgt vervoegd:
ik kite - hij kitet (spreek uit: kite) - hij kitete gisteren - hij heeft gekitet
http://www.geocities.com/tinnestaaltroep/nedtopics/engelswerkwoord.htm

No comments: