Sunday, April 17, 2005

Nog een week



Gisteren heb ik met een nederlans meisje die ook in dit hostel verblijft een boottocht gemaakt over de Bosporus. Dat is die rivier die van de Zwarte Zee naar de Middelandse zee loppt en daarmee de grens vormt tussen Europa en Azie en ook Istanbul in tweeen splitst. Ik zal nog ongeveer een week in Istanbul blijven. Ik hoop dat mijn visa voor Iran dan klaar is. In die tijd moet ik nog mijn laptop fixen. Het blijkt dat alleen mijn partitie met windows op mijn harddisk kapot is. Die ben ik nu aan het herstellen. Hierna zou mijn laptop het weer moeten doen.

Die avond bij die lerares thuis was wel leuk. Eerst waren er alleen 3 vriendinnen van haar. Dus op een gegeven moment was ik dus met 3 vrouwen van in de 40 aan het eten en later ook aan het kaarten. Toch was het wel een leuke ervaring. Wat later op de avond kwamen ook twee van haar leerlingen. Toen werd het natuurlijk wat interessanter. Een van de twee was met een vriend van haar broer. Alleen dan mocht ze komen. Haar ouders zijn nogal orthodox. Misschien ontmoet ik haar maandag nog een keer.

Die gasten uit het hostel met wie ik uit ben geweest (zie onder andere fotos met buikdanseres) zijn inmiddels weer vertrokken. De dag voordat ze weggingen hebben we 's avonds nog wat waterpijp gerookt en wat Turkse appelthee gedronken. Erg gezellig.

No comments: